mandag, mai 04, 2009

Om å ta feil

Eg skal innrømme det - eg var skeptisk. Eg trodde det kunne skje, men det gjorde det ikje. Har eg fått en gryte i håvvet? Ka i all verden snakker eg om?

NFFs doms- og supperåd har i dag behandlet sakene til Per Matias Høgmo, Steinar Nilsen, Runar Skarsfjord og Joel Lindpere. Den eneste som blir straffet med nåkke som helst e Lindpere som får én kamps karantene etter å ha fått krampe i lukkemuskelen på langfingen. Høgmo, Nilsen og Skarsfjord slipper alle straff.

Det var ingen bombe med di to siste der, men Høgmo derimot? Det e tydelig at NFF nok en gang har stukket håvvet i sanden, fingrene i ørene og sunget smurfesanger. Avgjørelsen til Suppeutvalget var ikje uventet, uten at det e mindre skuffende av den grunn. Begrunnelsen e selvfølgelig syltynn - dommeren har sett det, derfor kan di ikje bruke videobevis i saken, ergo kan di ikje dømme.

Det e en skam! I saker der dommeren og en fjerdedommer med minimal erfaring på høyere nivå blir så til de grader manipulert av en trener med fortid innenfor veggene hos NFF e det en selvfølge at Suppeutvalget griper inn og ilegger straff. Men neida, ikje her i gården. Eller der i gården.

Hater NFF. Og ikje mindre denne mandagen heller.

3 kommentarer:

  1. Legger merke til at du ikke har skrevet noe om kampen mot "ikke-laget" Odd enda :P

    SvarSlett
  2. En ikje-kamp mot et ikje-lag der vi ikje vant?

    Joda ska se om eg ikje kan finne på noe å skrive om den og ;)

    SvarSlett
  3. Anonym9:49 p.m.

    Synes det hadde vært passende å skrive om den med samme overskrift som her jeg :)

    SvarSlett